Thursday 20 December 2012

Kehidupan Seorang Hamba Allah

Assalammualaikum , 

 Hai , girls / boys / aunt / uncle / ladies & gentl . LOL Karoot nyaa aku . Ok , stop ! What about me ? Hmm , im gonna tell you . About me . Tentang aku laa , blog aku kan ? HAHA ^gelak jahat xD . Ok ok , let's straight to the point . Straight laa , yang nak belok napa ? xD Gurau semata . Post nii , tak ada kena mengena antara yang masih hidup ataupun yang sudah tiada . ^Amacam , ada macam pengarah filem tak ? TROLOLOL . =D

Ok , bout' me . Nama aku : NurHanita Binti Zainol Hilmi ( Nita ). Umur aku : 13 . Tempat asal : Kedah . Sekolah : SMK.TUNKU ISMAIL . Hmm .. Aku ? Aku seorang .. aku jenis .. Honestly , aku nakal . aku kuat merajuk tapi senang di pujuk . aku kuat jelez . aku kuat bebai / sentap sorang sorang . aku sensitive . aku kuat nanges dan susah nak berhenti . aku senang jatuh cinta dan sering di kecewakan . aku Hot Temper . aku jugak seorang yang Serius ! :') Itu semua adalah AKU . 

Hidup aku ? hmm , banyak masalah . Biasalah tuh kan -.- Masalah kawan / sekolah / cikgu / family . Including , diri sendiri.. Susah atau senang , bukan soal dia sekarang . Nak ataupun tak , memang aku kena teruskan hidup bukan ? Terpaksa lah aku bersabar . Ramai yang tahu , aku bukan seorang penyabar . Tapi , dalam keadaan nii ? Aku tak dapat nak elak . Dah banyak aku bersabar . Kalau itu salah aku , aku faham . Tapi , nii kesalahan yang tak munasabah langsung .. Adat laa kehidupan kan ? Kadang happy . Kadang nya kita sedih bukan ? :') Dalam keadaan nii , aku mintak maaf kepada semua orang . Sebab takdew makna nyaa nak musuh . Ramai jugak yang tahu , aku nii bukan seorang pemaaf bukan ? Tapi , tak perlu aku nak marah . Sebab , hati aku memang dah terluka . Nak putarkan masa ? Auch , i wish i could . But , i totally cant . Aku difahamkan , jikalau sebuah gelas kaca yang jatuh dan berkecai . Adakah ia akan kembali ke bentuk asal ? Tidak bukan :') 

Manusia sememangnya mempunyai perasaan . Apatah lagi perasaan EGO . Jangan salahkan peraasaan . Kerana , perasaan tuh Allah S.W.T yang kurnia kan . Allah juga memberi kita akal dan fikiran . Untuk apa ? Untuk berfikir .. Jadi janganlah terlalu EGO untuk mengaku kesalahan awak . Kerana , sememangnya dan hakikatnya . Kita tak boleh lari ataupun terlepas dalam sebarang kesilapan . Dan , janganlah terlalu EGO untuk meminta maaf mahupun memaafkan seseorang itu .. Sehebat mana pun kita , siapa yang mencipta kita di atas muka bumi ini :'D

Think Wisely because You Must Continue Life :D








0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home